Mouth taping: De goedkoopste hack naar beter slapen zonder te snurken

Nooit meer snurken
Klaagt je partner dat je zo vaak snurkt of word je wakker met een droge mond? Dan is deze blog voor jou. Je ontdekt hoe je dit eenvoudig kunt oplossen, door middel van mouth taping. Jep, dat lees je goed ;) En nee niet met duct tape :P
Deel deze post:
Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents

    Mouth taping

    De neusademhaling kan je eenvoudig stimuleren door je mond af te plakken: mouth taping. Dit klinkt misschien gek en raar, maar hiermee voorkom je dat je door de mond gaat ademen en gaat snurken.

    Daarnaast activeer je door de neusademhaling ook de parasympathicus (ruststand van het zenuwstelsel) zodat je beter en dieper slaapt.

    Daarnaast is ademhalen door de neus ook vele malen beter voor de longen.

    Een enorme neusholte

    De neus bestaat uit een enorme neusholte en dat is niet voor niets ontstaan gedurende de evolutie. Door neusademhaling wordt de ingeademde lucht namelijk;

    • op de juiste temperatuur gebracht,
    • op de juiste luchtvochtigheid gebracht,
    • gefilterd van allerlei deeltjes die je liever niet wilt inademen.

    Ook heeft de neus haar eigen bioom, oftewel er groeit van alles in je neus, waaronder bacteriën. Deze bacteriën produceren stikstofdioxiden wat een natuurlijke vaatverwijder is en zo ben je veel meer relaxed en ontspannend aan het slapen. Het is ook nog eens goed voor de mondgezondheid én immuunsysteem. 1-2

    Hoe te beginnen?

    Bekijk onderstaande video om vandaag nog te starten met mouth taping:

    Overleg wel altijd even met een gezondheidsprofessional, of mouth taping ook wat voor jou is.

    Welke tape raad jij aan?

    Zelf gebruik ik onderstaande tape:

    En nu?

    Heb je dit 5 dagen geprobeerd, ben je enthousiast over de effecten en wil je graag meer weten over hoe je meer grip op je energieniveau krijgt gedurende de dag, meer innerlijke rust ervaart in een onzekere wereld, zonder dat je continu weer terugvalt in oude patronen? Check mijn boek met de juiste tools voor blijvende transformatie. Nu tijdelijk een gratis hoofdstuk >>

    Literatuur

    1. https://www.nature.com/articles/ni1001-907#:~:text=During%20the%20past%20two%20decades,processes%20and%20chronic%20degenerative%20diseases.
    2. https://www.newswise.com/articles/new-study-by-nathan-bryan-phd-explains-why-the-early-formation-of-nitric-oxide-in-the-mouth-by-oral-bacteria-is-essential-to-health-including-the-management-of-blood-pressure 
    .

    Geef een antwoord

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Ontdek meer:

    mer beheersing
    Opgeloste casussen

    CASE: Van onbeheerst, obsessief & extreem naar beheerste kracht

    Afgelopen week faciliteerde ik voor Peter een 48-uurse 1-op-1 energiemanagement training (vanwege privacy redenen noem ik hem nu Peter). In deze blog lees je de casus die hierbij grotendeels naar voren kwam. In een notendop ging het erom om van onbeheerst, extreem, impulsief, obsessief en niet aan te sturen gedrag naar meer beheerste kracht en verbinding met het hart te gaan. Hieronder lees je hoe we dit samen aangevlogen hebben.

    Opgeloste casussen

    CASE: Van onrust & mist in je hoofd naar helderheid, overzicht & innerlijke rust

    Afgelopen week faciliteerde ik voor advocaat Jan een 48-uurse 1-op-1 energiemanagement training (vanwege privacy redenen noem ik hem nu Jan). In deze blog lees je de casus die hierbij grotendeels naar voren kwam. In een notendop ging het erom om van drukke dagen, onrust en mist in zijn hoofd naar meer innerlijke rust, helderheid & overzicht te gaan. Hieronder lees je hoe we dit samen aangevlogen hebben tijdens de 48-uurse RESET.

    Niet gecategoriseerd

    CASE: Vroeg & opgejaagd wakker worden

    Een paar maanden geleden faciliteerde ik voor Bert een 48-uurse 1-op-1 RESET in de natuur (vanwege privacy redenen noem ik hem nu even Bert). In deze blog ontdek je de casus die hierbij met name naar voren kwam. In een notendop ging het erom om niet langer vroeg wakker te worden met een hoge hartslag en een opgejaagd gevoel. Hieronder lees je hoe we dit samen aangevlogen hebben tijdens de 48-uurse RESET.

    Lezer van het boek?

    Ontvang alle extra tools direct in je inbox

    .