3 oefeningen om bij jezelf te blijven in onrustige tijden

In onrustige tijden kan het moeilijk zijn om bij jezelf te blijven. Om niet als een lege plastic zak door de wind allerlei richtingen opgeblazen te worden, maar stevig blijft staan. In deze blog deel ik graag een..
Deel deze post:
Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents

    In onrustige tijden kan het moeilijk zijn om bij jezelf te blijven. Om niet als een lege plastic zak door de wind allerlei richtingen opgeblazen te worden, maar stevig blijft staan. In deze blog deel ik graag een aantal manieren die ik zelf dagelijks toepas om bij mijzelf te blijven. Om zo vanuit liefde te blijven handelen.

    Start van de dag

    Het begint al bij de start van je dag. Zelf start ik de dag zo lang mogelijk offline, zodat ik niet teveel ruis op de lijn bij mijzelf creëer. De telefoon ligt meestal ergens weg gestopt, zodat ik hem niet gelijk onbewust pak als ik wakker word.

    Daarnaast kan het helpen om even naar buiten te gaan op je blote voeten om letterlijk even te aarden. Zo voer je je vrije radicalen af en neem je elektronen op van de aarde, dit werkt ontstekingsremmend.

    Strek je even helemaal uit, open je armen en maak een zonnegroet naar de nieuwe dag.

    Beeld je vervolgens in dat je stevig geworteld bent in de aarde en dat een lichtstraal vol met liefde je kruin binnenkomt.

    Zet eventueel een intentie voor de dag. Dit kan zijn: overgave, in ieder moment mijn diepste waarheid voelen, in liefde handelen, creëren, verbinden, samenwerken, tot wat dan ook voor je toepasbaar is op die dag.

    Gedurende de dag

    Gedurende de dag kunnen er dingen gebeuren waardoor je uit balans raakt door een stressvolle situatie of iets anders wat er gedurende de dag gebeurt en een stressreactie in je opwekt. Mocht dit het geval zijn, doe dan even een ademhalingsoefening. Een ademhalingsoefening helpt je te kalmeren, doordat je de parasympathicus van het zenuwstelsel activeert.

    de volgende ademhalingstechniek gebruik ik zelf dagelijks, ook wel box breathing genoemd:

    1. Haal even een diepe zucht adem
    2. Start box breathing: adem 4 tellen in, houd 4 tellen vast, adem 4 tellen uit, houd 4 tellen vast
    3. herhaal stap 2 voor 1 minuut, of tot zolang je wilt

    Zo verbind je jezelf weer met je lichaam en blijf je niet teveel in het hoofd zitten.

    Een andere oefening die je enorm op weg kan helpen, maakt gebruik van de kracht van de mind. Je mind weet het verschil namelijk niet tot wat je met je brein labelt tot ‘echt’ en ‘nep’. Deze gaat als volgt:

    1. Sluit je ogen en ga met je aandacht naar je ademhaling
    2. Word bewust van de gedachten die door je heen razen.
    3. Adem diep in en maak vervolgens tijdens de uitademing een gebaar van dat je iets weggeeft. Zeg tegelijkertijd in stilte: ik geef mijn gedachten weg.
    4. Doe dit met de intentie dat je je gedachten letterlijk weg geeft en laat oplossen in het al.
    5. Herhaal dit totdat de rust in je hoofd weer is terug gekeerd.

     

    In liefde,

    Jeroen

    .

    4 reacties

    Geef een antwoord

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    Ontdek meer:

    Hoe je uit je hoofd komt
    Relax: Ontspannen met Stress

    Stop met malen. Innerlijke rust in 5 stappen

    Malen, malen, malen. Een hoofd dat maar eindeloos door blijft denken en op ontploffen staat. Dit, dat, toen, als, wat, maar. Informatie aan het verwerken, op volle toeren bezig. Hoe stop je dit? Hoe kom je weer terug in verbinding met je lijf? Dat je weer volop de innerlijke rust voelt die je wilt voelen? In deze blog ontdek je 5 manieren hoe je dat kunt doen.

    Gezond eten is goedkoop
    Eat: Ontdek hét Powerdieet

    Gezond eten is niet duur. Zo eet je gezonder, zonder meer uit te geven:

    Wanneer je van een voedingspatroon vol granen en bewerkte voeding (vulling 😉 overschakelt naar een voedingspatroon met meer dierlijke eiwitten, groentes & fruit kan het zijn dat je schrikt van het verschil in uitgaven aan je eten. Een voedingspatroon met meer verse groentes en dierlijke eiwitten is gewoonweg duurder dan een typisch Westers dieet vol bewerkte producten (brood, koek, snoep, chips, pasta, rijst, aardappelen) met gesubsidieerde grondstoffen (graan, mais, soja). Maar hoe kan je je uitgaven op het gebied van voeding gelijk houden of zelfs verminderen, terwijl je tegelijkertijd gezonder eet? Dat ontdek je in deze blog.

    Het is lente: symboliek
    Seizoenen

    Het is lente: tijd voor vernieuwing en wedergeboorte

    Yes! De lente is er. In deze blog lees je meer over de symboliek van de lente. Wat voor impact dit heeft op jou als mens. En hoe je dit seizoen in kunt zetten om jouw nieuwe ideeën, projecten en nieuwe avonturen tot wasdom kunt laten komen.

    virussen als ziekteverwekker?
    Nieuwe Geneeskunde

    Zijn claims over virussen als ziekteverwekker juist? Ontdek een andere kijk op virussen

    In deze blog ontdek je een andere kijk op zogenaamde ziekteverwekkers, en dan met name virussen. Ook lees je meer over het ontstaan van de kiemtheorie, de geheimzinnige onderzoeken van Louis Pasteur, de 4 postulaten van Robert Koch, andere theorieën en ontdek je meer over exosomen. Tot slot worden de verschillende theorieën met elkaar vergeleken, met COVID-19 als voorbeeld.

    Lezer van het boek?

    Ontvang alle extra tools direct in je inbox

    .