Hoe check ik of mijn poep / ontlasting gezond is? Wat als mijn ontlasting afwijkt?

Check je poep
Je kunt zelf eenvoudig checken hoe je stoelgang is door je poep onder de loep te nemen. De Bristol Stoelgang kaart Welk type is ideaal? Type 3 en type 4 zijn ideaal. Het liefste wil je  een stevige sigaar..
Deel deze post:
Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents

    Je kunt zelf eenvoudig checken hoe je stoelgang is door je poep onder de loep te nemen.

    De Bristol Stoelgang kaart

    Welk type is ideaal?

    Type 3 en type 4 zijn ideaal. Het liefste wil je  een stevige sigaar die zinkt.

    Wat is mijn ontlasting afwijkt?

    Wanneer de sigaar niet zinkt kan dat duiden op een slechte vetvertering. Heb je veel stinkwinden die naar rotte eieren stinken? Dat kan duiden op een slechte eiwitvertering. Wijkt je ontlasting af? Dat kan duiden op een tekort aan vezels in de voeding. Overleg met je gezondheidsprofessional welke leefstijl interventies je het beste kunt maken om je stoelgang te verbeteren.

    En nu?

    Ik wil je uitnodigen om je ontlasting eens vijf dagen bij te houden.

    TIP: de Journal: ATLAS, helpt je daarbij opweg, inclusief een aantal andere checks, zoals de 7-S PowerHouse Check.

    Klik hier om ATLAS te bestellen >>>

    .

    Geef een antwoord

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    Ontdek meer:

    Hoe je uit je hoofd komt
    Relax: Ontspannen met Stress

    Stop met malen. Innerlijke rust in 5 stappen

    Malen, malen, malen. Een hoofd dat maar eindeloos door blijft denken en op ontploffen staat. Dit, dat, toen, als, wat, maar. Informatie aan het verwerken, op volle toeren bezig. Hoe stop je dit? Hoe kom je weer terug in verbinding met je lijf? Dat je weer volop de innerlijke rust voelt die je wilt voelen? In deze blog ontdek je 5 manieren hoe je dat kunt doen.

    Gezond eten is goedkoop
    Eat: Ontdek hét Powerdieet

    Gezond eten is niet duur. Zo eet je gezonder, zonder meer uit te geven:

    Wanneer je van een voedingspatroon vol granen en bewerkte voeding (vulling 😉 overschakelt naar een voedingspatroon met meer dierlijke eiwitten, groentes & fruit kan het zijn dat je schrikt van het verschil in uitgaven aan je eten. Een voedingspatroon met meer verse groentes en dierlijke eiwitten is gewoonweg duurder dan een typisch Westers dieet vol bewerkte producten (brood, koek, snoep, chips, pasta, rijst, aardappelen) met gesubsidieerde grondstoffen (graan, mais, soja). Maar hoe kan je je uitgaven op het gebied van voeding gelijk houden of zelfs verminderen, terwijl je tegelijkertijd gezonder eet? Dat ontdek je in deze blog.

    Het is lente: symboliek
    Seizoenen

    Het is lente: tijd voor vernieuwing en wedergeboorte

    Yes! De lente is er. In deze blog lees je meer over de symboliek van de lente. Wat voor impact dit heeft op jou als mens. En hoe je dit seizoen in kunt zetten om jouw nieuwe ideeën, projecten en nieuwe avonturen tot wasdom kunt laten komen.

    virussen als ziekteverwekker?
    Nieuwe Geneeskunde

    Zijn claims over virussen als ziekteverwekker juist? Ontdek een andere kijk op virussen

    In deze blog ontdek je een andere kijk op zogenaamde ziekteverwekkers, en dan met name virussen. Ook lees je meer over het ontstaan van de kiemtheorie, de geheimzinnige onderzoeken van Louis Pasteur, de 4 postulaten van Robert Koch, andere theorieën en ontdek je meer over exosomen. Tot slot worden de verschillende theorieën met elkaar vergeleken, met COVID-19 als voorbeeld.

    Lezer van het boek?

    Ontvang alle extra tools direct in je inbox

    .